انواع صرافی ارز دیجیتال | p2p و otc

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
انواع صرافی

صرافی های ارز دیجیتال را به دو مدل و ساختار P2P (همتا به همتا) و OTC (مستقیم) می توان تقسیم کرد.انواع صرافی ارز دیجیتال | p2p و otc است.اما این دو نوع صرافی رمز ارزی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ استفاده از کدام یک بهتر است و چرا باید یکی را نسبت به دیگری ترجیح بدهیم؟

صرافی های رمز ارزی مبادله این دسته دارایی‌های جدید را برای ما راحت کرده‌اند، اما هر مدل آن‌ها دارای یک سری مزایا و معایب است که برای داشتن توانایی انتخاب درست از بین آن‌ها، شناخت و بررسی جز به جز آن ها ضروری است.

برای مشاهد تعرفه های طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال کلیک کنید

معرفی و بررسی صرافی p2p

p2p مخفف peer-to-peer به معنی همتا به همتا است. P2P را با یک مثال توضیح می‌دهیم :

فرض کنید شما تصمیم دارید بیت کوین خود را بفروشید و شخص دیگر قصد خرید بیت کوین دارد.در صورتی که بستری وجود داشته باشد که شمای فروشنده را به خریدار متصل کند، به این بستر یک بستر p2p می‌گویند.مانند معاملات املاک و بنگاه‌های مسکن که افراد خریدار و فروشنده را به هم متصل می‌کنند.

به زبان ساده‌تر زمانی که خریدار و فروشنده مستقیما با یکدیگر در ارتباط باشند یک بستر p2p ایجاد شده است.

ویژگی های صرافی ارز دیجیتال p2p

انواع صرافیامروزه پلتفرم های مختلفی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به وجود آمده اند که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند.

در زیر به بررسی ویژگی های صرافی ارز دیجیتال p2p می پردازیم :

غیر متمرکز بودن

یکی از ویژگی های صرافی P2p که باعث شده تا مورد استقبال معامله گران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره، غیر متمرکز بودن آن ها است.صرافی های P2p این امکان را می دهند تا بتوانید ارزهای دیجیتال خود را بدون نیاز به واسطه و بدون مراجعه به سازمان یا موسسه ای دریافت یا ارسال کنید.همین موضوع باعث میشه تا مبادله های شما نظیر به نظیر انجام بشود.

امنیت بالا

یکی دیگر از ویژگی های صرافی P2p سطح امنیت این پلتفرم ها است.باید بدانید که صرافی های ارز دیجیتال P2p از آنجایی که به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنن، سطح امنیت بالایی دارن و معاملات ارز دیجیتالی به صورت امن انجام می شود.

order گذاری

 از دیگر ویژگی های صرافی P2p، امکان اوردر گذاری یا ثبت سفارش هست.به این ترتیب می توانید برای اینکه ارزهای دیجیتال خود راخریدکنید یا بفروشید، سفارش ایجاد کنید و در قیمت مورد نظرتون معامله انجام بشود.

این موضوع باعث محبوبیت صرافی ها شده و استقبال از آنها را بیشتر می کند.

طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال + اسکریپت صرافی

مزایای صرافی ارز دیجیتال p2p

  • در این نوع از پلتفرم کارمزد معاملات چیزی در حدود صفر است که همین امر باعث شده است خیلی از کاربران ترجیح دهند از این نوع صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود استفاده کنند.
  • در اینجا کاربران به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند.البته خود صرافی‌های P2P به دو دسته متمرکز و غیر متمرکز تقسیم می‌شوند، اما حتی در بسترهای متمرکز نیز کاربر در نهایت کارمزد کمتری حین خرید و فروش در مقایسه با صرافی های OTC پرداخت می‌کند.
  • از مهم‌ترین مزایای پلتفرم p2p فراهم‌کردن تجارت با مشتریان داخلی و بین‌المللی به‌ صورت آنلاین برای ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا است.

به عنوان مثال شما با این روش به‌راحتی می‌توانید از ایران به دوستان خود در هر کشور دیگری ارز دیجیتال بفروشید .

  • برای افراد با توانایی تحلیل بازار به منظور مشخص کردن بهترین نقطه ورود و خروج بهترین بستر استفاده از p2p است زیرا می توانند به دقت قیمت دلخواهشان برای خرید و فروش را مشخص کنند.
  • علاوه بر آن صرافی های رمز ارزی همتا به همتا قابلیت‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند و بسترشان معمولا محدود به مبادله کوین‌ها و توکن‌ها با یکدیگر نیست.

به عنوان مثال فقط صرافی های ارز دیجیتال P2P قابلیت ترید فیوچرز را دارند و چنین کاری در صرافی های OTC امکان‌پذیر نیست.

جهت مشاوره و راه اندازی اسکریپت صرافی ارز دیجیتال با شماره ۰۹۱۵۴۷۴۳۲۳۹ تماس بگیرید

  • اختیاری بودن تأیید هویت در همتا به همتا سبب شده است تا افراد بیشتری به دلیل عدم نیاز به KYC یا تأیید شناسایی جذب P2P شوند.قابلیت اختیاری بودن تأیید هویت KYC سبب می‌شود تا افرادی که می‌خواهند حریم شخصی بیشترو بالاتری داشته باشند اقدام به تأیید هویت کنند.
  • ذخیره آفلاین بیش از ۹۵ درصد ارزهای دیجیتال سبب شده است تا امنیت سرمایه شما بالا رود.وجود سیستم اسکرو در پلتفرم P2P سبب شده است خریدار و فروشنده با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خرید و فروش کنند و هنگام پرداخت هزینه توسط خریدار سیستم از حالت Escrow خارج نشود.
  • همچنین درصورتی‌که اختلاف نظری در انجام مبادله رخ دهد، تیم LocalCoinSwap آماده پیگیری برای مشخص‌شدن این است که ارز دیجیتال به‌طرف درست تعلق گیرد.اختلاف نظر بین خریدار و فروشند را برطرف کرده و مشکل به وجود آمده را برطرف می کند.
  • صرافی همتا به همتا تقریبا ۲۳ ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند و قابل معامله با سایر ارزهای دیگر هستند که سایر صرافی ها این امکان را ندارند و فقط یک نوع ارز را ارائه و پشتیبانی می کنند.
  • وجود بیش از ۲۵۰ روش مختلف هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال LocalCoinSwap از جمله برداشت و پرداخت با استفاده از پول نقد، کارت اعتباری، پی بال، کارت‌های هدیه مانند آمازون و… یکی دیگر از مزایای مبادله همتا به همتا (P2P) است.
طراحی سایت صرافی در تهران + هزینه و قیمت ۱۴۰۱

معایب صرافی ارز دیجیتال p2p

 سرعت معاملات در صرافی p2p نسبت به صرافی های سنتی پایین تر است و این موضوع جزو معایب صرافی همتا به همتا محسوب می شود که باید این نکته را در هنگام معاملات مدنظر قرار داد.

در صرافی های P2p، نقدینگی پایین است، از آنجایی که این پلتفرم ها نوظهور و جدید می باشد، نسبت به صرافی های سنتی نقدینگی کمتری دارند.

 چرا که ممکن است برای یک خریدار یا فروشنده، در طرف دیگر فردی با سفارشی هم‌اندازه وجود نداشته باشد.

به عبارتی ممکن است سفارش شما به اندازه‌ای بزرگ باشد که در سمت دیگر یک یا حتی چند سفارش خرید یا فروش نتوانند آن را تکمیل کنند.

هچنین افراد تازه وارد شاید نتوانند به راحتی تعیین قیمت کنند.

در بخش معاملات آنی صرافی های رمز ارزی نظیر به نظیر، شایعاتی درباره احتمال دست‌کاری شدن قیمت‌ها با هدف لیکوئید کردن پوزیشن‌های شورت و لانگ تریدرها وجود دارد.اگرچه نمی‌توان این موضوع را با قطعیت تایید کرد، اما مدارکی حاکی ازحقیقت داشتن این فرضیه نیز در دسترس است !

معرفی و بررسی صرافی otc

انواع صرافیOTC مخفف over the counter به معنای روی پیشخوان است.به عبارت دیگر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال واسطه ای در کار نیست و خریدار یا فروشنده ارز دیجیتال می تواند به صورت مستقیم ارزهای دیجیتال رو از صرافیخیداری کند و به صرافی بفروشد.

در صرافی های معاملاتی افراد با خریداران و فروشنده های دیگه ای مثل خودشان ارتباط دارند و صرافی نقش واسطه یا بنگاهی رو داره که این دو شخص را به هم وصل می کند.

برای طراحی سایت در مشهد با شماره ۰۹۱۵۴۷۴۳۲۳۹ تماس بگیرید

در این نوع از صرافی‌ها، هم خریدار و هم فروشنده مستقیما با صرافی معاملات را انجام می دهند.فرض کنید شما خریدار ارز دیجیتال تتر باشید،در قدم اول وارد سایت صرافی می‌شوید،مقدار تتری که نیاز دارید را وارد می‌کنید.مبلغ را می‌پردازید و سپس تتر را با همان قیمت در کیف پول خود دریافت می‌کنید.

در یک صرافی ارز دیجیتال otc، ارتباط بین یک شرکت و کاربر است.در این نوع صرافی خرید و فروش‌ها بین اشخاص و یک مرجع ثابت صورت می‌گیرند.یک صرافی رمز ارزی قیمتی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف مشخص می‌کند و کاربران بر اساس همین قیمت اقدام به ثبت سفارش دریافت یا ارسال می‌کنند.

انواع صرافیمزایای صرافی ارز دیجیتال otc

خرید و فروش سریع: صرافی otc بلافاصله بعد از دریافت درخواست مشتری معامله او را انجام می دهد.زیرا صرافی از موجودی و دارایی خودش معامله را انجام می دهد و احتیاجی به معطل ماندن کاربر برای تایید سفارش نیست.

قیمت به روز: قیمت در صرافی‌های OTC مطابق با قیمت‌های جهانی است و خرید و فروش‌ها با قیمت‌هایی که ثانیه‌ای به‌روز می‌شوند انجام می‌گیرند.

امنیت: در صرافی های OTC دارایی در خود صرافی نگهداری نمی شود و خرید مشتری به کیف پول مشتری انتقال داده می شود.در این صورت کاربر در قبال مشکلات صرافی از قبیل هک ،بسته شدن مسائل حقوقی و غیره ضرری نمی کند زیرا دارایی اش در کیف پول خودش قرار گرفته است.

ثبات قیمت: مشتری در صرافی های OTC هر تعداد ارز دیجیتال خریداری کند تغییری در قیمت ارز ایجاد نمی شود ولی در صرافی های معاملاتی اگر عمق بازار کم باشد نمی شود با یک قیمت ثابت خرید و فروش کرد.زیرا خرید و فروش کاربر بر روی قیمت بازار آن صرافی تاثیر می گذارد.در صرافی‌های OTC عمق بازار تعیین کننده قیمت نیست.

جهت مشاوره برای طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال با شماره ۰۹۱۵۴۷۴۳۲۳۹ تماس بگیرید

معایب صرافی ارز دیجیتال OTC

  • در صرافی OTC بین خریدار و فروشنده ارتباط مستقیم وجود ندارد بنابراین نمی توانند برطبق قیمت توافق شده با یکدیگر معامله کنند.در این حالت صرافی قیمتی را مشخص می کند که باید قبول کنند و حتی به خاطر وجود واسطه کارمزد بیشتری هم باید پرداخت کنند.

در این صرافی ها کاربر باید در مورد قیمت آگاهی کامل داشته باشد زیرا در غیر این صورت ممکن است یک رمز ارز را با قیمت بالاتر از ارزش واقعی آن خریداری کند.

  • افرادی که زیاد ترید می‌کنند و مدام در حال خرید و فروش هستند کار با صرافی OTC را ترجیح نمی‌دهند.

چون باید گس فی زیادی بابت انتقال مداوم از کیف پول شخصی‌شان به صرافی‌ها بدهند.آن‌ها ترجیح می‌دهند دارایی‌هایشان در کیف پول صرافی بماند و از همانجا معاملات را انجام دهند.

  • افرادی که کار با کیف پول‌های نرم افزاری یا سخت افزاری را به خوبی فرا نگرفته اند شاید در انتقال یا خرید و فروش ارزها با کیف پول دچار مشکل شوند و اشتباهاتی انجام دهند.برای افراد خیلی مبتدی کار با صرافی OTC آسان نیست و باید از صرافی های دیگر استفاده کنند.

اسکریپت صرافی ارز دیجیتال چیست؟

با افزایش روز افزون تعداد معامله گران رمز ارزها باعث می شود که داشتن یک اسکریپت صرافی ارز دیجیتال می تواند بسیار سودآور باشد زیرا می توان از هر تراکنش کارمزد دریافت کرد.باید توجه داشت که طراحی یک سایت صرافی حتما توسط متخصصین و کارشناسان در این حوزه انجام شود.

اسکریپت صرافی ارز دیجیتال بستری است که با کدنویسی خاص و منحصر بفرد کاربر می تواند سایت خود را با امنیت بالا راه اندازی کند.اسکریپت صرافی ارز دیجیتال آریا هر آنچه که شما نیاز داشته باشید را در اختیارتان می گذارد و می توانید از بروز ترین امکانات و دسترسی های آن به راحتی استفاده کنید.

قابلیت های اسکریپت صرافی ارز دیجیتال 

  • دارای دو پنل اختصاصی کاربر و مدیریت
  • مجهز به سیستم همکاری در فروش
  • سیستم احراز هویت مدارک، ایمیل و شماره همراه
  • داری سیستم چند زبانه
  • به روز رسانی لحظه ای اتوماتیک قیمت و نرخ تبدیل ارز
  • امکان ارسال ایمیل و پیامک بعد از هر تراکنش
  • مجهز به سیستم ارسال تیکت پشتیبانی و نظرات کاربران
  • گزارش وضعیت سفارش و نمایش موجودی لحظه ای برای هر ارز
  • طراحی واکنش گرا و کاملا رسپانسیو
  • درگاه امن
  • طراحی بر پایه جدیدترین تکنولوژی ها پیشرفته
  • سیستم تایید صحت هویت کاربر

انواع صرافیاپلیکیشن صرافی ارز دیجیتال

امروزه استفاده از اپلیکیش ها بسیار فراگیر و کاربردی شده است و باید در نظر داشت اپلیکیشن صرافی یکی از تخصصی ترین آنها است.

اپلیکیشن های صرافی ارز دیجیتال به گونه ای طراحی شده اند که برای اندروید و IOS در دسترس باشند.زبان برنامه نویسی آنها ری اکت نیتیو می باشد و نسخه pwa برای استفاده کاربران در دسترس است.

طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال + اسکریپت صرافی

سئو و بهینه سازی اسکریپت صرافی ارز دیجیتال

سئو به معنی بهبود سایت برای موتورهای جستجو است یعنی از طرق مختلف بتوان سایت صرافی ارز دیجیتال خود را در صفحه جستجو گوگل بالا نگه داشت.با استفاده از متخصصین و کارشناسان کدنویسی در این رشته می توان یک اسکریپت صرافی با نرخ کلیک بالا داشت.

برای اطلاع از هزینه های خدمات سئو کلیک کنید

جمع بندی

و در انتها باید بدانید که قبل انتخاب نوع صرافی ارز دیجیتال خود ابتدا باید بررسی کنید که نیاز شما در خرید ، فروش و مبادله رمز ارز به شکلی است.اگر بخواهید فقط ثبت سفارش خرید و فروش بر اساس قیمت مشخص داشته باشید می توانید از اسکریپت صرافی ارز دیجیتال otc استفاده کنید.در غیر این صورت برای دسترسی و امکانات بیشتر باید از  اسکریپت صرافی ارز دیجیتال p2p استفاده کرد.در هر دو حالت می توان برای دسترسی راحت تر و سریعتر از اپلییکشن صرافی ارز دیجیتال که بسیار کاربردی است استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *